dinsdag 25 januari 2011

# 17

Mobiel Internet

Ik heb alles doorgelezen over het mobiele internet en de smartphones
en de filmpjes bekeken.
Ik ben zelf niet in het bezit van een smartphone dus kan ik ook geen apps
uitproberen. En in mijn naaste omgeving heb ik het niet gevraagd.
Eerst maar eens meer mijn gewone mobiel gebruiken.
Misschien dat ik in de toekomst een smartphone koop.
Het is natuurlijk wel makkelijk om (als je het nodig hebt) direct iets
te kunnen opzoeken op internet als je ergens bent en je moet iets weten
En voor de bibliotheek zou ik het zo niet weten.
Nu op naar ding 18!!


# 16






You Tube

You Tube is een website voor het uploaden, bekijken en delen van
videofilmpjes.
Ik kijk er zelf ook vaak op ook om muziek te luisteren en nu ik een
laptop heb nog meer.
Marco Borsato is een van mijn favoriete zangers dus vaak luister ik
naar bepaalde nummers van hem.
Ook concerten van hem bekijk ik regelmatig.
Als je eenmaal op You Tube zit ben je zo de tijd vergeten.
Ook heb ik bij de bibliotheekfilmpjes gekeken.
Wat wij ermee kunnendoen voor de bibliotheek is een filmpje maken
om te laten zien hoe de selfservice werkt.
Verder heb ik alles doorgelezen en bekeken.
Op naar het volgende ding!!

maandag 10 januari 2011

# 15




Google Maps en Streetview

Google Maps gebruik je dus om locaties mee te zoeken wat dus
erg makkelijk kan zijn.
Ik heb dus via Google Maps Camping Dishoek opgezocht.
Hier gaan wij de afgelopen jaren altijd in september heen met
vakantie. De camping ligt meteen aan het strand. Heerlijk dus!!
Hier een kleine foto.

Foto

Ook op overzicht van openbare bibliotheken in Vlaanderen gekeken.
Daarop kun je zien of de bibliotheken open of gesloten zijn op de dag
dat je kijkt.

Dan heb je Streetview.
Ook op gekeken en van alles uitgeprobeerd.
Hieronder een kaartje van onze straat waar wij wonen.



Weer wat geleerd!!  Op naar het volgende ding!!