zondag 31 oktober 2010

# 9

Hoe en waar zou je een weblog kunnen inzetten? Intern en extern?
Ik denk dat het zowel intern als extern kan.
Intern te gebruiken als communicatie tussen medewerkers maar dan moet er wel constant naar gekeken worden en het moet ook goed bijgehouden worden.
En extern dat bezoekers / leners kunnen reageren en hun mening kunnen uiten.

Wat kun je met RSS doen om je dienstverlening te verbeteren?
Voor de  bibliotheek lijkt het me wel functioneel.
Dat leners zich abonneren op onze website zodat ze constant de allernieuwste
berichten van ons kunnen zien en zo op de hoogte blijven.

Foto-editors gebruiken voor aankondigingen?  
Dit zou je kunnen gebruiken voor de website om eventuele evenementen aan
te kondigen met een slideshow of foto's.

Samengevat voor mijzelf.
Ik heb veel geleerd deze afgelopen tijd, maar er gaat wel meer tijd in zitten
dan ik had gedacht.
Ik had nog nooit van RSS gehoord en heb me nu wel geabonneerd op enkele websites.
Een eigen weblog heb ik niet zo'n behoefte aan maar het is wel leuk om er kennis mee te maken.
En het bewerken van foto's daar ga ik in de toekomst vast wel meer mee doen.

# 8


Deze foto's heb ik bewerkt met
Fotoaanpassen.nl
De eerste foto is met polaroid effect, de tweede
foto is met tekst en een zwarte rand en
foto drie is met glittertekst en zoals je ziet met golfeffect.


 




 




 


 
 Eerst heb ik alles weer doorgelezen en online image generators uitgeprobeerd.
 FD's Flickr Toys is ook een leuk fotoprogramma. 
 Prive ga ik dit wel meer gebruiken, ik wist niet dat je zoveel kon doen met je 
 foto's. Het lijkt mij ook leuk om ooit eens een digitaal fotoboek te maken.
Op naar ding 9.




zondag 24 oktober 2010

# 7

Flickr verder ontdekken met o.a.
de zoekmachine Findr  (erg leuk als je een onderwerp intikt zie je dus allerlei
foto's over dat onderwerp)
Googlemaps (als je bijvoorbeeld bibliotheek Zwolle intikt krijg je dus het adres te zien en de routebeschrijving en ook foto"s)  Dus ook makkelijk te gebruiken.
Ik heb deze week weer veel geleerd en Flickr vind ik leuk om te gebruiken, vooral
om een slideshow te maken (zie hieronder)

Nog een Flickr slideshow

flickr slideshow

Dit zijn wat van mijn vakantiefoto's 2010 in Zeeland (Dishoek).
Eindelijk gelukt!!!!
Eigen foto's geupload naar Flickr. En daar een set van gemaakt,
en toen slideshow aangeklikt en toen op mijn weblog geplaatst.
Als je het eenmaal weet dan is het eenvoudig.


donderdag 21 oktober 2010

# 6

Eerst heb ik alles een paar keer doorgelezen en dingen aangeklikt
en heb me daarna aangemeld bij Flickr met het account van 23 dingen
en toen een foto vanuit Flickr naar mijn weblog geplaatst.
(zie foto hieronder)
Ook heb ik op de andere fotosites gekeken.
Zoom.nl
Mijn Album.nl
en uiteraard Picasa..
En toen Tips en Trucs doorgesnuffeld.
Ga morgen bezig met de slideshow.


 Hier is een foto die ik vanuit Flickr op mijn weblog heb gezet.

  
 Bloemen door Gerard een b
 http://www.flickr.com/photos/36984964@N00/3518891667/

zaterdag 16 oktober 2010

# 4 en # 5

Ik had ook nog nooit van RSS feeds gehoord. Ik heb eerst alles goed doorgelezen
en naar de filmpjes gekeken.
Daarna ben ik bepaalde dingen gaan uitproberen. Uiteindelijk kwam ik
erachter hoe je via Google Reader abonnementen kan beheren.
En daarna heb ik ze in mappen onderverdeeld. Deze mappen heb ik onderverdeeld in Dagbladen, Nieuws, Sport en Weerbericht (buienradar). Ook heb ik uitgeprobeerd hoe je ze weer kan verwijderen.
Bij mij werkte Search 4 RSS niet.  En op Blogsearch heb ik ook nog gezocht.
Ik heb geen idee of ik dit prive veel ga gebruiken, maar het is wel handig als je op
bepaalde websites vaak zit te kijken.
Dus ik ben weer wat wijzer geworden!!!

woensdag 13 oktober 2010

Beagle


Eindelijk is het gelukt om een foto
van mijn hond te plaatsen!!

donderdag 7 oktober 2010

begin van de cursus

Hallo allemaal,

Het duurde wel even maar tot nu toe is dit gelukt.
Hoe het verder gaat zien we nog wel maar het is wel interessant.