woensdag 29 december 2010

Even wat foto's van Turkije er tussendoor!!!
Dit zagen wij s'avonds vanaf ons balkon.       

                                     En hier zie je het strand en het zwembad.

                                               En natuurlijk het tennissen !!! 

# 14



Instant Messaging

Instant Messaging (onmiddelijke berichtgeving), anders dan e-mail waarbij de
snelheid niet zo belangrijk is van het overbrengen van berichten.
Je kunt dus live met elkaar in contact zijn om berichten uit te wisselen. Soms
kun je praten (chatten) via tekst, voice of eventueel video.
Dit is dus MSN.
Dan heb je ook nog ICQ en SKYPE.

Ik heb pas een account gemaakt bij Windows LIve Messenger maar ik moet
nog contactpersonen invoeren en even nog uitzoeken hoe alles werkt.
Het lijkt mij wel leuk om met personen met dezelfde interesses contact te hebben.

Op naar het volgende ding!!!

dinsdag 28 december 2010

# 13



Een voordeel van online kantoortoepassingen is dat je als je een document e-mailt je je niet druk hoeft te maken als je op
verschillende computers werkt. Je kunt dus makkelijk documenten
delen en er samen aan werken.

                   Het filmpje Google Docs bekeken. Een 
                                                                 duidelijke uitleg.        
                                                                 Alle sites bekeken.
                                                                 Het artikel op de weblog Handig en
                                                                Gratis kon ik niet openen.
                                                                
Site van Google Apps bekeken.  Google Apps bevat
                                                  G-mail
                                                  Google Agenda
                                                  Google Documenten
                                                  Google Discussiegroepen
                                                  Google Sites
                                                  Google Video's
Het is dus een Google dienst die scholen en non profit instellingen gratis kunnen gebruiken.
Bibliotheek Maasland werkt er al een tijdje mee.
We kunnen het dus gebruiken in onze organisatie.

Een andere online kantoortoepassing is Zoho. Deze is uitgebreider dan Google Docs.
Deze site bekeken. Ik denk dat ik dit niet veel ga gebruiken maar wel weer wat
wijzer geworden.
                                                                  





                                                                                                     

zondag 19 december 2010

# 12










Eerst alles weer doorgelezen en de filmpjes bekeken.
Ik weet wel wat van twitteren maar me er nooit verder in verdiept.
Nu weet ik wat meer.
Je kunt dus berichtjes met elkaar delen. Alledaagse dingen of wat
serieuzer zaken. En dat kun je met iedereen doen of mensen die
jezelf uitkiest. (followers) En je kunt zelf reageren op anderen.


Ik heb wel een account aangemaakt op de Twitter aanmeldpagina
met een naam maar heb nog niet ingevuld wie ik wil volgen. Dat komt
waarschijnlijk nog wel.                                                                      
Ook op de site van de bibliotheek van het vredespaleis gekeken.        
Wel leuk  Of het voor de bibliotheek belangrijk is weet ik eigenlijk niet.








zondag 12 december 2010

#11

 


  
 Wikí''s

Een Wiki is dus een website waarop je dus met meerdere personen
kunt samenwerken, dingen kun je toevoegen, bewerken en
verwijderen.

Wikepedia was mij al bekend, heb ik al vaker op gekeken.
Het is de grootste en bekendste wiki van het web.

Het  filmpje over het kamperen was ook duidelijk en leezaam.

De publiekswiki van de bibliotheek Deventer ook bekeken.
Vond ik interessant en wat ik ook erg leuk vind dat iedereen
er artikelen op kan zetten wat dus met Deventer te maken heeft.

Ik heb bij de 23 dingen Wiki  bij het thema Favorieten
en dan bij Favoriete hobby's tennissen opgezocht en daar heb ik
gereageerd met een verhaaltje en daarna bij Favoriete Weblogs
een link naar mijn blog gemaakt.

Op naar ding 12!!!

donderdag 2 december 2010

#10

Social Bookmarling en Delicious

Had nog nooit van Social Bookmarking en Delicious gehoord.
Ik heb alle informatie doorgelezen en de video's bekeken.
Delicious is dus een site waarop je websites kunt plaatsen die tot je
favorieten behoren. De favorieten kun je weer onderverdelen in tags.

Ik heb bij het Delicious account van 23 dingen een bookmark toegevoegd.
http://jipjip.web-log.nl en heb het onderverdeeld met tags
kinderboeken en bibliotheekmedewerkers.
Het is een weblog over kinderboeken. Interessant voor bibliotheekmedewerkers.
Dus dit is wel een mogelijkheid voor de bibliotheek.

Ik denk dat ik dit prive niet zal gebruiken maar je weet maar nooit.
Op naar het volgende ding!!!

maandag 29 november 2010

Zo daar ben ik dan weer!!
Bijna 3 weken niets van mij gehoord. De eerste week zat ik dus in Turkije, week 2
moest ik weer bijkomen van alles en druk geweest met werken in Hattem met de selfservice
en week 3 werd ik ziek.
Ik wil jullie allemaal bedanken voor de reacties op mijn vakantie.
Het was heerlijk. De hele week bijna 27 graden gehad en aan het strand gelegen en getennist.
Heerlijk eten gehad en het hotel was zo ontzettend mooi, ik heb mijn ogen uitgekeken.
En natuurlijk veel lol gehad!!!
En met het tennistoernooi weer een reischeque gewonnen voor volgend jaar.
Alleen dit is maar 25 euro (jammer he)
Maar nu moet ik er weer tegenaan. Weer verder met mijn 23 dingen!!!

woensdag 3 november 2010

Hier verblijf ik aankomende week (hotel Kremlin Palace in Turkije)

  .                                                                                                         


Afbeelding van World Of Wonders Kremlin Palace, Antalya

 Afbeelding van World Of Wonders Kremlin Palace, Antalya

zondag 31 oktober 2010

# 9

Hoe en waar zou je een weblog kunnen inzetten? Intern en extern?
Ik denk dat het zowel intern als extern kan.
Intern te gebruiken als communicatie tussen medewerkers maar dan moet er wel constant naar gekeken worden en het moet ook goed bijgehouden worden.
En extern dat bezoekers / leners kunnen reageren en hun mening kunnen uiten.

Wat kun je met RSS doen om je dienstverlening te verbeteren?
Voor de  bibliotheek lijkt het me wel functioneel.
Dat leners zich abonneren op onze website zodat ze constant de allernieuwste
berichten van ons kunnen zien en zo op de hoogte blijven.

Foto-editors gebruiken voor aankondigingen?  
Dit zou je kunnen gebruiken voor de website om eventuele evenementen aan
te kondigen met een slideshow of foto's.

Samengevat voor mijzelf.
Ik heb veel geleerd deze afgelopen tijd, maar er gaat wel meer tijd in zitten
dan ik had gedacht.
Ik had nog nooit van RSS gehoord en heb me nu wel geabonneerd op enkele websites.
Een eigen weblog heb ik niet zo'n behoefte aan maar het is wel leuk om er kennis mee te maken.
En het bewerken van foto's daar ga ik in de toekomst vast wel meer mee doen.

# 8


Deze foto's heb ik bewerkt met
Fotoaanpassen.nl
De eerste foto is met polaroid effect, de tweede
foto is met tekst en een zwarte rand en
foto drie is met glittertekst en zoals je ziet met golfeffect.


 




 




 


 
 Eerst heb ik alles weer doorgelezen en online image generators uitgeprobeerd.
 FD's Flickr Toys is ook een leuk fotoprogramma. 
 Prive ga ik dit wel meer gebruiken, ik wist niet dat je zoveel kon doen met je 
 foto's. Het lijkt mij ook leuk om ooit eens een digitaal fotoboek te maken.
Op naar ding 9.




zondag 24 oktober 2010

# 7

Flickr verder ontdekken met o.a.
de zoekmachine Findr  (erg leuk als je een onderwerp intikt zie je dus allerlei
foto's over dat onderwerp)
Googlemaps (als je bijvoorbeeld bibliotheek Zwolle intikt krijg je dus het adres te zien en de routebeschrijving en ook foto"s)  Dus ook makkelijk te gebruiken.
Ik heb deze week weer veel geleerd en Flickr vind ik leuk om te gebruiken, vooral
om een slideshow te maken (zie hieronder)

Nog een Flickr slideshow

flickr slideshow

Dit zijn wat van mijn vakantiefoto's 2010 in Zeeland (Dishoek).
Eindelijk gelukt!!!!
Eigen foto's geupload naar Flickr. En daar een set van gemaakt,
en toen slideshow aangeklikt en toen op mijn weblog geplaatst.
Als je het eenmaal weet dan is het eenvoudig.


donderdag 21 oktober 2010

# 6

Eerst heb ik alles een paar keer doorgelezen en dingen aangeklikt
en heb me daarna aangemeld bij Flickr met het account van 23 dingen
en toen een foto vanuit Flickr naar mijn weblog geplaatst.
(zie foto hieronder)
Ook heb ik op de andere fotosites gekeken.
Zoom.nl
Mijn Album.nl
en uiteraard Picasa..
En toen Tips en Trucs doorgesnuffeld.
Ga morgen bezig met de slideshow.


 Hier is een foto die ik vanuit Flickr op mijn weblog heb gezet.

  
 Bloemen door Gerard een b
 http://www.flickr.com/photos/36984964@N00/3518891667/

zaterdag 16 oktober 2010

# 4 en # 5

Ik had ook nog nooit van RSS feeds gehoord. Ik heb eerst alles goed doorgelezen
en naar de filmpjes gekeken.
Daarna ben ik bepaalde dingen gaan uitproberen. Uiteindelijk kwam ik
erachter hoe je via Google Reader abonnementen kan beheren.
En daarna heb ik ze in mappen onderverdeeld. Deze mappen heb ik onderverdeeld in Dagbladen, Nieuws, Sport en Weerbericht (buienradar). Ook heb ik uitgeprobeerd hoe je ze weer kan verwijderen.
Bij mij werkte Search 4 RSS niet.  En op Blogsearch heb ik ook nog gezocht.
Ik heb geen idee of ik dit prive veel ga gebruiken, maar het is wel handig als je op
bepaalde websites vaak zit te kijken.
Dus ik ben weer wat wijzer geworden!!!

woensdag 13 oktober 2010

Beagle


Eindelijk is het gelukt om een foto
van mijn hond te plaatsen!!

donderdag 7 oktober 2010

begin van de cursus

Hallo allemaal,

Het duurde wel even maar tot nu toe is dit gelukt.
Hoe het verder gaat zien we nog wel maar het is wel interessant.